So`ngi yangiliklar
Istanbul 18–21 sentyabrda Bosfor Kubogi 2025 qayiqlar poygasiga mezbonlik qiladi
Hamyurtimiz “Yuksak ehtirom” xalqaro esdalik ko‘krak nishoni bilan taqdirlandi
Farg‘ona dehqon bozoridagi narx-navo xalq uchunmi yoki…
Sentyabrdan boshlab migrantlar ilova orqali kuzatiladi
Kasb va xorijiy tillarga oʻqitish uchun vaucher berish tartibi belgilandi
Kasb va xorijiy tillarga oʻqitish uchun vaucher berish tartibi belgilandi
Fargʻonada uy bogʻchasida 43 nafar bolaga noqonuniy diniy saboq berib kelingani aniqlandi
Oʻzbekiston va Iordaniya oʻrtasida 15 ta hujjat imzolandi
Farg‘ona dehqon bozoridagi narx-navo xalq uchunmi yoki…
Farg‘ona dehqon bozorida har kunlik manzara o‘zgarmayapti — narx-navo o‘sha-o‘sha.

Xalq umid bilan bozorga chiqsa-da, narxlarda sezilarli arzonlashish ko‘zga tashlanmaydi. Savol tug‘iladi: Prezidentning narxlarni barqarorlashtirish haqidagi topshiriqlari kim uchun bajarilyapti? Prezident uchun hisobotmi yoki xalq uchun amaliy natijami?
Prezident topshiriqlari va amaliy natija
Davlat rahbari necha bor mas’ul idoralarga narx-navo ustidan qat’iy nazorat o‘rnatish, bozorlarda barqarorlikni ta’minlash vazifasini yuklatgan. Ammo haqiqatda xalq narxning tushganini his qilmayapti.
Bu holat Konstitutsiyaning 44-moddasida belgilangan: “Har bir fuqaro davlat organlari va mansabdor shaxslardan ularning qonunga zid harakatlari ustidan shikoyat qilish huquqiga эга.”
Agar narxlar tushmasa va nazoratsizlik avj olsa — xalqning shikoyat qilish huquqi ishga solinishi lozim.
Mahalliy mahsulot — qimmat bozor
Asosiy mahsulotlar — pomidor, bodring, go‘sht, un va boshqalarning katta qismi mahalliy. Demak, importga bog‘liqlik kam. Ammo narxlar pasaymayapti.
Bu yerda “Raqobat to‘g‘risida”gi Qonunning 4-moddasi ishlaydi: “Tovar bozorida narxlarni sun’iy ravishda belgilash, kelishib olish, monopol holatdan foydalanish тақиқланади.”
Agar vositachilar dehqondan arzon olib, xalqqa qimmat sotsa — bu qonun buzilishi hisoblanadi.
Raqamlar tilga kirganda
Farg‘ona viloyatida o‘rtacha oylik maosh — 3,5–4 mln so‘m.
Bozorda 1 kg go‘sht — 100-120 ming so‘m, 1 kg kartoshka — 8–10 ming so‘m, 1 kg pomidor — 8–10 ming so‘m, 1 kg sabzi 5-8 ming
so‘m, 1 kg piyoz 4-8 ming
so‘m, 1 kg tuxum 900-1200 ming so‘m.
Bir oila oyiga kamida 2,5–3 mln so‘mni faqat ovqatga sarflaydi.
Konstitutsiyaning 39-moddasi shunday deydi: “Har bir shaxs ijtimoiy ta’minot huquqiga эга.”
Agar odam maoshining yarmidan ko‘pini faqat ovqatga sarflasa — bu ijtimoiy ta’minot masalasi ham samarali ishlamayapti degani.
Iste’molchilar huquqi
“Iste’molchilar huquqlarini himoya qilish to‘g‘risida”gi Qonunning 5-moddasi: “Iste’molchilar xavfsiz, sifatli va ularning imkoniyatiga mos mahsulot sotib olish huquqiga эга.”
Agar bozorda mahsulotlar xalqning daromadiga mutanosib bo‘lmasa — demak, qonun buzilyapti.
Xalq ovozi
“Dehqondan arzon kelgan kartoshkani bozorda ikki baravar qimmat sotishad. Bu kimning manfaati uchun?” — deydi bozor xaridori A’zam aka.
“Har kuni narxlar tusharmidi deb kelamiz. Ammo narx tushmaydi, aksincha, ko‘tariladi. Bizga arzonchilik televizor orqali emas, oshxonada kerak”, — deb shikoyat qiladi
“Prezident narxlarni nazorat qilish haqida ko‘p aytadi. Lekin biz oddiy odamlar undan foyda ko‘rmayapmiz. Demak, topshiriqlar qog‘ozda qolyapti”, — deydi taksi haydovchisi Sardor.
Xulosa
Farg‘ona dehqon bozoridagi narx-navo masalasi butun mamlakatdagi iqtisodiy adolatning ko‘zgusi hisoblanadi. Agar nazorat organlari qonun talablarini bajarmasa, xalq huquqlari poymol bo‘ladi.
Savol ochiq qolmoqda: narx-navo haqiqatdan xalq uchun barqarorlanyaptimi yoki faqat Prezidentga hisobot uchunmi?
Batafsil tafsilotlar tez orada e’lon qilinadi.



