So`ngi yangiliklar
Navoiyga Mongoliyadan 1000 boshga yaqin Bayat zotiga mansub qo‘ylar olib kelindi
Faollar aytayotgan “iqtidor” egasi oddiy “Virtual valyutachi” boʻlgan...
Rustam Minnixanov boshchiligidagi Tatariston delegatsiyasi Navoiy viloyatiga tashrif buyurdi
Tojikistonning Konibodomida yana to‘rt kishining jasadlari topildi. Mahalliy aholi vahimada
Tahlil qilingan davlat xaridlarida «Davlat xaridlari to‘g‘risida»gi qonunning tegishli modda talablari buzilganlik holatlari aniqlandi
Ichki audit xizmati xodimlarining faoliyati samaradorligini baholash tartibi belgilandi
Bugun havo yanada sovishi kutilmoqda
Media mahsulotlarini “ma’naviy ekspertiza”dan o‘tkazishni joriy etish to‘g‘risidagi qaror bekor qilindi
Endi O‘zbekistondagi barcha qonun va qonunosti hujjatlari qabul qilinishidan oldin ikki marta tekshiriladi
“Ijtimoiy munosabatlarni huquqiy tartibga solishning barqarorligini ta’minlash, sifati va samaradorligini oshirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi PF–111-son prezident farmoni qabul qilindi.
Joriy yil 16-avgust kuni “Ijtimoiy munosabatlarni huquqiy tartibga solishning barqarorligini ta’minlash, sifati va samaradorligini oshirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi PF–111-son prezident farmoni qabul qilindi.
Endi O‘zbekistondagi barcha qonun va qonunosti hujjatlari qabul qilinishidan oldin ikki marta tekshiriladi!
Tasavvur qiling, siz yangi uy qurmoqchisiz. Avval, siz nima qayerda joylashishini tushunish uchun umumiy reja yaratasiz. Keyin siz ushbu yashash uyi ishonchli, xavfsiz va qulay bo‘lishi uchun barcha xususiyatlarini diqqat bilan tekshirasiz.
Bu jarayonni O‘zbekistondagi qonunlar bilan qiyoslash mumkin. Ilgari tartibga solish ta’sirini baholash bir bosqichda amalga oshirilardi va qonunlar tezda qabul qilinardi, biroq ushbu qonunning oqibatlari har doim ham hisobga olinmasdi. Endi jarayon yanada murakkab va keng qamrovli bo‘ladi:
Soddalashtirilgan tekshirish: birinchidan, yangi qonun kontsepsiyasini dastlabki baholashi amalga oshiriladi. Ushbu bosqichda qonun ta’sir qiladigan asosiy masalalar ko‘rib chiqiladi va uni qabul qilishning oqibatlari ko‘rib chiqiladi. Bu umumiy uy rejasini yaratishga o‘xshaydi.
Kengaytirilgan tekshirish: Agar qonun biznes, jamiyat yoki atrof-muhitga sezilarli ta’sir ko‘rsatishi nazarda tutilsa, batafsil va chuqur baholash amalga oshiriladi. Bu ish boshlanishidan oldin uy qurilishining barcha jihatlarini diqqat bilan tekshirishga o‘xshaydi.
Bu nima uchun kerak?
Oddiylik va ravshanlik: Ikki bosqichli tizim fuqarolar va korxonalar uchun to‘siqsiz aniq va mantiqiy qonunlarni ishlab chiqish imkonini beradi.
Atrof-muhitni muhofaza qilish: Yangi qonunlar tabiatga zararni kamaytirish uchun atrof-muhitga ta’siri tekshiriladi.
Tadbirkorlikni qo‘llab-quvvatlash: Tadbirkorlik faoliyati rivojiga to‘sqinlik qiluvchi qonunlar o‘zgartiriladi yoki umuman qabul qilinmaydi, bu esa tadbirkorlik faoliyatini yuritish uchun qulay shart-sharoitlar yaratadi.
Shu tariqa O‘zbekiston yanada adolatli, barqaror va samarali huquqiy tizim yaratish yo‘lida yana bir qadam tashlamoqda.
Bu qanday foyda keltiradi?
Ertangi kunga ishonch: Fuqarolar va biznes hamjamiyat yangi qonunlar kutilmagan muammolar va cheklovlar manbaiga aylanmasligiga ishonch hosil qilishi mumkin.
Kamroq byurokratiya: qonunlarni ishlab chiqish va qabul qilishning shaffof va samarali jarayonlari ma’muriy to‘siqlarni kamaytiradi.
Rivojlanish uchun ko‘proq imkoniyatlar: Biznes va jamiyat manfaatlarini hisobga olgan holda qonunlar barqaror rivojlanishga yordam beradi va biznes va fuqarolar uchun yangi imkoniyatlarni yaratadi.
Buning natijasida O‘zbekiston barqaror iqtisodiy o‘sish va ijtimoiy farovonlik uchun shart-sharoit yaratishda qonunchilikni ishlab chiqish bo‘yicha yanada zamonaviy va mutanosib yondashuvlarga o‘tmoqda.